torsdag 4. november 2010

Hvorfor miljø er skjønnhet

Jeg lovte et par av de som kommenterte mitt forrige innlegg at det neste skulle bli om julebord og Halloween. Det er ikke ofte jeg bryter løfter, men det er heller ikke ofte jeg blir så inspirert til å blogge om et tema at jeg nesten gråter når jeg gjør det. Jeg lover at julebord og skjønnhet kommer i neste innlegg. Men for å få fullt utbytte av innlegget om skjønnhet og julebord må du vite hvorfor miljø er vakkert.

Her om dagen satt jeg å skrev på et litt sarkastisk innlegg om meg selv og julebordstress. I det andre vinduet stod ebay oppe. Tankene gikk til hvilket kjøp som ville være kult å gjøre. Tankene mine ble brutt når venninnen min ringte og sa: "Har du lest avisen?". Siden jeg ikke hadde lest den akuratt da svarte jeg:"Nei.". Hun fortalte at siden jeg var vegeterianer ville jeg få meg et skikkelig sjokk. Det knøt seg i magen min, jeg visste hva som kom. Det er bestandig sånn at når vinteren kommer går folk i pels. Selv om det gjør aldri så vondt er jeg glad for at media den siste uka har valgt å sette fokus på pelsdyroppdrett. Så lurer du kanskje på hva det har med miljø å gjøre. Dyr som brukes i pelsdyr oppdrett utsettes ofte for giftige kjemikalier i tillegg til å bli pint. Som om ikke dette er nok er prosessen med å lage pels forurensende. For meg er det ekstremt viktig at Lush er like miljøbevisste som meg. Jeg mener at all pelsoppdrett må stanses. Det er selvfølgelig mulig å si at om man bruker skinnsko er man ikke noe bedre. Derfor håper jeg at Vegan shoes blir solgt i Norge snarest. De kan kjøpes på nettet, men koster en formue fordi oppå den allerede stive prisen kommer moms og toll. På lørdag som kommer håper jeg at jeg ser mange av dere på Lush, Byporten. Det blir en veldig hyggelig snowferry markering. Du bør ikke gå glipp av den. Til og med gutter og menn bør komme i og med at Lush jenter er de peneste og smarteste i hele verden. Ser deg der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar