Veldedighet er kjernen i vår virksomhet, og vi tror det er
vårt ansvar å argumentere for miljøet, dyr og mennesker i nød. Vi er opptatt av
å gi tilbake til organisasjoner lokalt og rundt om i verden, og vi gjør det
gjennom vårt salg av Gode gjerninger, Slush-fondet, FunD og våre engasjerte
medarbeidere.
Gode gjerninger (Charity Pot)
I 2007 ble vår nydelige hånd- og kroppskrem Gode
gjerninger oppfunnet. 100% av fortjenesten fra salget av denne kremen (eks. moms)
går til miljø- og dyrevern og humanitære formål både lokalt og rundt om i
verden. Her i Norge har vi bl.a. donert beløp til Regnskogfondet,
Dyrebeskyttelsen Norge, Byfuglenes interessegruppe (BIG), La humla suse og
SABIMA, for å nevne noen.
Siden lanseringen har LUSH donert mer enn 80 millioner kroner
fordelt på ca. 850 grasrotorganisasjoner i 42 land – og det er ikke tegn til at
det vil stoppe der! Faktisk er vår Gode gjerninger reformulert og inneholder nå
sju ingredienser fra SLush Fund-prosjekter rundt om i verden. Vårt
Slush-prosjekt er enkelt: 2% av mengden vi bruker på råvarer og emballasje blir
brukt til å investere i bærekraftige jordbruks- og samfunnsprosjekter fra
bunnen av.
FunD
Gode gjerninger er ikke det eneste produktet som er laget
for å gi. Vi har også laget en formbar multibruks-såpe kalt FUN, og vi er
stolte av å fortelle at 2,5% av salget går direkte til vårt FunD-prosjekt.
Etter at jordskjelvet i Japan i 2011 forårsaket et brudd på
et atomkraftverk og forurenset området, ble det for farlig for barn å leke
utendørs. Med FunD tilbyr vi finansiering og støtte til grasrotorganisasjoner
som arbeider for å skape trygge steder for barn å leke i området.
Kraften i våre
produkter og våre medarbeidere
Noen ganger arbeider vi sammen med organisasjoner for å lage
limited edition Lush-produkter hvor fortjenesten går til deres veldedige saker.
Vi har bl.a. håndlaget egne produkter til Vancouver Humane Society, Sea
Shepherd Conservation Society og Freedom to Marry, og brukt 100% av salget
(eks. moms) til å støtte deres pågående arbeid. I august 2014 samarbeidet vi
med Discovery Channels ‘Shark Week’ og filmskaperen av ‘Sharkwater’, Rob
Stewart, for å bringe bevissthet om problemet rundt fangst av haifinner.
Vi tror også at veldedighet strekker seg langt utover det å
donere pengegaver, og det er derfor vi frivillig bruker av vår tid for å hjelpe
veldedige organisasjoner som har behov for vår støtte. Vi er heldige som har
medarbeidere med store hjerter og som ofte deltar sammen med våre samarbeidspartnere
på kampanjer og eventer, både hjemme og rundt om i verden.
Vi tror… – veldedige donasjoner
- Vi tror på den sanne betydningen av nestekjærlighet og autentiske donasjoner; å hjelpe de som trenger det mest og å støtte saker som vi føler lidenskap for.
- Vi tror på å bygge gode relasjoner til våre veldedige partnere og å finne måter utover pengegaven for å støtte deres sak.
- Vi tror på kraften i grasrotaktivisme og i å legge penger i hendene på folk som kan utgjøre en forskjell.
- Vi tror på å støtte grupper og deres saker som andre ikke har støttet, og vi vil gjøre vårt program tilgjengelig for alle.
- Vi mener at veldedighet handler om hva giveren kan gjøre for veldedigheten, ikke hva veldedigheten kan gjøre for giveren.
- Vi tror på å støtte prosjekter som tar sikte på å takle årsaken til problemet snarere enn å behandle symptomet. Vi har fokus på kampanjer og utdanning for å gjøre samfunnsmessige endringer.
- Vi mener at det er hardt arbeid, engasjement og resultater som betyr noe, ikke hvordan gruppen er registrert.
Og til slutt...
- Vi tror på å fortelle kundene våre tydelig hvor mye av deres penger som vil bli donert og til hvem.
Ønsker du å støtte opp om vår veldedighet, sjekk ut vår herlige
hånd- og kroppskrem Gode gjerninger og våre morsomme såper FUN!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar