Hvorfor ikke kutte ut emballasjen i år? Massevis av nydelige
massasjebarer, badebomber, såper (og mye mer) er tilgjengelige splitter nakne.
De er mye bedre for miljøet og er fortsatt effektive for deg!
Jordnært
Å velge nakent er mye bedre for moder natur. En av våre svarte krukker
veier omtrent 14 gram og selv om mange blir bragt tilbake til butikken for
resirkulering havner mange andre som avfall. Ved å bytte til bodybuttere i fast
form fra mai 2014 til juni 2015 hjalp du oss med å sikre at opptil 1572 kilo med
emballasje ikke havnet på søppeldynga. Ved å velge sjampobarer i stedet for
flasker over samme periode betydde at 15 millioner sjampoflasker ikke trengte å
bli produsert!
Naturens fineste
Et nakent produkt har også stor sannsynlighet for å være selvkonserverende. Det betyr at produktene ikke er fylt med syntetiske konserveringsmidler for å holde seg ferske. Bakterier trenger bestemte forhold for å vokse, inkludert vann. Nakne produkter i fast form er formulert med lite eller ikke noe vann og er derfor ofte i utgangspunktet selvkonserverende. De er også stappfulle av fair trade kakaosmør som holder seg fast ved romtemperatur og som gjør det vanskelig for bakterier å vokse. Naturlig konserverende ingredienser som leire, kaolin, honning og glyserin kan derfor tilsettes uten å endre produktets faste form.
Et nakent produkt har også stor sannsynlighet for å være selvkonserverende. Det betyr at produktene ikke er fylt med syntetiske konserveringsmidler for å holde seg ferske. Bakterier trenger bestemte forhold for å vokse, inkludert vann. Nakne produkter i fast form er formulert med lite eller ikke noe vann og er derfor ofte i utgangspunktet selvkonserverende. De er også stappfulle av fair trade kakaosmør som holder seg fast ved romtemperatur og som gjør det vanskelig for bakterier å vokse. Naturlig konserverende ingredienser som leire, kaolin, honning og glyserin kan derfor tilsettes uten å endre produktets faste form.
Lush’ medgrunnlegger Mark Constantine sier: «Emballasje er
søppel og altfor lenge har vi vært nødt til å lide store mengder av det. Nå når
sannheten om de finansielle og miljøskadelige kostnadene er blitt åpenbare for
oss utfordrer kunder produsenter og forhandlere til å kutte ut innpakningen.
Selskaper som oss trenger å tenke utenfor boksen og presentere innovasjoner som
tillater dem å handle helt nakne produkter.»
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar