Vi vil oppmuntre alle til å poste en “selfies” sammen med vår Kjærlighetssåpe på sosiale medier og fortelle verden hvorfor vi mener #GayIsOk. Siden såpen gir en positiv bekreftelse for homofiles rettigheter har ikke LUSH lov til å selge såpene i rundt 100 av sine butikker verden over på grunn av disse landenes anti-homofile lovgivning.
Såpen har en nydelig gullfarge og dufter det samme som LUSH sin parfyme Love og badebomben Fizzbanger. En bit veier 120g og koster kr.79,- All fortjeneste fra salget av denne såpen går i sin helhet til å støtte organisasjoner som arbeider for homofiles rettigheter.
Arbeidet for LHBT (lesbisk, homofil, bifil, transperson) likestilling er enormt neglisjert og mangler økonomisk støtte, spesielt i land hvor dette temaet er mest tabubelagt. Ved å kjøpe Kjærlighetssåpen støtter du forskjellige grasrot-organisasjoner som kjemper for homofil likestilling over hele verden. Kampanjen #GayIsOk har som mål å samle inn £250.000 gjennom salget av denne såpen. £50,000 vil bli donert direkte til organisasjonen All Out for deres innsats verden over, mens med resten av beløpet vil vi invitere LHBT-grupper til å søke om støtte for opptil £10.000 på hver, via All Outs webside.
Alessandro Commisso |
“Våre ansatte og våre kunder er veldig engasjerte og lidenskapelig i forhold til LHBT-temaer og tiden er kommet for å uttale seg globalt. Homofile rettigheter er ikke et valg, men en grunnleggende menneskerettighet."
Daglig leder for All Out, Andre Banks, tilfører:
“All Outs 2,2 millioner medlemmer arbeider hver dag for å bygge en verden der ingen personer er nødt for å ofre sin frihet eller verdighet på grunn av hvem de er eller hvem de elsker. Takket være LUSH vil vi sikre at mange millioner flere vil kjenne til denne menneskerettighetskrisen og hjelpe oss å skaffe til veie desperat trengende midler til grupper som kjemper for kjærlighet og likeverd rundt omkring i verden."
Les mer om All Out her: https://allout.org/en/
#GayIsOk-kampanjen vil kjøre i 825 Lush-butikker og på våre sosiale medier fra 25. juni - 5. juli 2015, og starter opp med en 24 timers maraton med aktiviteter over hele kloden. Kampanjen har som mål å nå ut til 10 millioner mennesker på sosiale medier innen søndag 5. juli med denne meldingen #GayIsOk.
Kjøp såpen og støtt en god sak, ta en selfie av deg selv med såpen og del den på Facebook, Instagram og/eller Twitter sammen med #GayIsOk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar