fredag 3. oktober 2014

Hvordan få ‘looken’: KRØLLER

Hvis du har krøller er sjansen store for at håret ditt av og til er tørt og brusete. Vel, frykt ikke! Tasha deler med oss sine hemmeligheter for sin suksess for flott hår og hvilke produkter hun bruker for at krøllene skal være på sitt beste.

Hvilket favoritt hårprodukt kan du ikke leve uten: Jungle Solid Conditioner
Beskriv håret ditt:
Håret mitt er kort, krøllete og utsatt for seriøs tørrhet og brus om jeg ikke er forsiktig. Noen dager er det virkelig ute å kjøre, men så lenge jeg ligger foran problemet slipper jeg som regel unna….unntatt når det blåser. Vind er min fiende!

Hvor lang tid bruker du på din daglige rutine?
Jeg er ingen fan av høyt vedlikehold. Straks jeg er ute av dusjen tar det omtrent 5 minutter å style håret.

Fortell oss om din rutine:
Jeg vasker håret bare 2 ganger i uken. Mer enn det og det får en rar, trå følelse som gjør det vanskelig å håndtere. Jeg bruker i stedet Jungle balsam hver gang jeg dusjer og er sikker på at jeg jobber det godt inn før jeg skyller ut. Det er det første jeg gjør når jeg går i dusjen og det er det siste jeg vasker ut før jeg går ut av dusjen. Mens det enda er vått jobber jeg inn R&B fra rot til tupp og så snurrer jeg krøllene rundt fingeren min for å redusere brus – det virker virkelig! Hvis du har tid så er en rask snurr viktig for at krøllene skal holde seg perfekte hele dagen! Deretter lar jeg det tørke naturlig.


Hvilke LUSH produkter bruker du og hvorfor?  
Sjampo: Jeg plukket med meg  Blousey  for noen måneder siden og nå kan jeg ikke stoppe å bruke det. Håret mitt blir ikke bra med hardere sjampoer og Blousey er perfekt. Ferske bananer og fuktighetsgivende smør gjør at jeg slipper å bekymre meg for at håret skal føles strippet. Den etterlater håret perfekt mykt og luktende godt nok til å spises! 

Balsam: Huset mitt er aldri tomt for Jungle. Jeg bruker vanligvis tykkere balsamer fordi jeg liker hvordan de gir fukt, men det er en fin balanse, for  altfor tykk balsam og håret mitt blir flatt. Jungle er perfekt fordi den ikke er for tung – og det er ikke noen overraskelse at jeg elsker den; ferske banan og avokado gir håret mitt fuktighet, fuktighet og fuktighet!

Styling: Mitt hår elsker balsamer som skal sitte i, som R&B. Det er den perfekte finishen som mykgjør og pleier. Jeg jobber den gjennom vått hår, krøller med fingrene mine og ferdig!


Andre tips og triks for ditt hår?
Hvis jeg vet at det blir en varm dag eller mye vind, bytter jeg ut R&B med Zest. Det er sterkere hold slik at krøllene mine holder seg brusefritt uansett hvor jeg går. Pluss, akkurat som med R&B, bruker jeg ikke mye for å unngå at håret føles tungt.

Har du en hemmelig fascinasjon for noens hår?
Pink. Jeg elsker at hun kan gjøre alt hun ønsker med håret sitt og det ser like flott ut.  Jeg skulle ønske jeg hadde turt å ta noen sjanser, men jeg er redd for forandring.…og klovner.

Har du en skrekkhistorie om håret ditt å komme med?
Ingen av mine foreldre har hår som mitt, så da jeg var liten hadde de ingen peiling på hvordan de skulle ta vare på det! Moren min bestemte at permanent var løsningen. Det er sant – en permanent…på krøllete hår. Jeg fikk i praksis en småkrøllete hockeysveis. Aldri igjen!

Takk Tasha! Ønsker du flere tips and triks for å holde håret ditt sunt? Sjekk ut hvordan man får den beste looken på Hvordan få ‘looken’: LANGT HÅR eller følg med for neste innslag for kort hår! 



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar